Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Brak wydarzeń w wybranym okresie
Przejdź do: gmina.jadow.az.pl
Treść strony
Gospodarka gruntami
Podinspektor ds. gospodarki gruntami
Sylwia Stryjek
I piętro, pokój nr 20
tel: 25 785 44 14
e-mail: sylwia.stryjek@jadow.az.pl
Podległość: stanowisko samodzielne, podlega bezpośrednio Kierownikowi Referatu Gospodarki i Ochrony Środowiska
Zadania na stanowisku obejmują sprawy regulowane następującymi przepisami prawa:
- O gospodarce nieruchomościami
- Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Kodeks Cywilny w zakresie możliwości oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym i osobom prawnym oraz możliwości rozwiązania umowy o oddanie gruntu należącego do Gminy Jadów w użytkowanie wieczyste przed upływem określonego w niej terminu, jeżeli wieczysty użytkownik korzysta z gruntu w sposób oczywiście sprzeczny z jego przeznaczeniem określonym w umowie, w szczególności, jeżeli wbrew umowie użytkownik nie wzniósł określonych w niej budynków lub urządzeń.
- Kodeks postępowania cywilnego w zakresie współpracy z komornikami sądowymi w zakresie opisu i oszacowania nieruchomości oraz wywieszanie obwieszczeń urzędowych oraz ich zwrot właściwym organom.
- O urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych.
- O ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
- O gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
- O zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
- O przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
- O nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
- O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- Inne zadania realizowane przez stanowisko:
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów notarialnych.
- komunalizacja gruntów oraz przejmowanie gruntów od Skarbu Państwa z wzajemnością na własność, w wieczyste użytkowanie i użytkowanie.
- prowadzenie obsługi komisji inwentaryzacyjnej.
- sporządzanie sprawozdań dla GUS-u, dotyczących gminnego zasobu nieruchomości oraz obrotu gruntami komunalnymi.
- sporządzanie sprawozdań dla Ministra Skarbu w zakresie przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego.
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszeniem pomników.
- współpraca ze Starostą odnośnie wyodrębniania własności lokali mieszkalnych.
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych.
- prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów rolnych.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Olga Siuchtadata wytworzenia: 2017-10-19
- opublikował: Lidia Piotrowskadata publikacji: 2017-10-19 18:26
- zmodyfikował: Lidia Piotrowskaostatnia modyfikacja: 2022-02-18 11:15
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 37920
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-02-18 11:15:24